Bel ons voor info 0294 - 74 50 70

Nieuws item

Carefos onderhoudt en renoveert de buitenschil

One stop shop voor verduurzaming


Carefos presenteerde zich op de meest recente editie van de vakbeurs Renovatie & Transformatie als partner voor onderhoud en renovatie van elk onderdeel van de buitenschil.

Het bedrijf was voor de eerste keer aanwezig op de beursvloer en deed er alles aan om dat tot een succes te maken. Beursorganisatie 54events beloonde het bedrijf daarvoor zelf met de Netwerk Award 2025.

Carefos staat voor Care for outer shell. Het is in 2021 opgericht via een samenwerking tussen Elro Duurzame Daken en Batavorum Capital. Carefos Groep bestaat nu uit de samenwerkende bedrijven Elro Duurzame Daken, Duits Isolatie, Stekelenburg Glas, Zcure, Volting Energy Solutions, Weijerseikhout, Infinity Repair, Zaanstad Dakwerken, Weijers Platte Daken en Eurocover.

Het zijn allemaal bedrijven die zich bezig houden met de buitenschil van gebouwen, vertelt directeur Tom Hoekveld van Carefos. “Door de krachten te bundelen, bieden we nu een totaalpakket aan. Je kunt dat wel een ‘one stop shop voor verduurzaming’ noemen. Vooral voor vastgoedpartijen is dat echt een uitkomst. Die komen bijvoorbeeld voor een nieuw dak, maar zien dat we ook isoleren en PV en glas monteren.”

Hoekveld ziet dat daar steeds meer vraag naar is. “Vooral uit de markt van beleggers en VVE-beheerders. In de corporatiewereld zijn vaak langdurige onderhoudscontracten gesloten met totaalonderhoudspartijen, die middels RGS (Resultaat Gericht Samenwerken) hun projecten samen uitwerken. We zien dat die totaalonderhoudspartijen onze afzonderlijke bedrijven en disciplines inschakelen om te helpen in de keten. Een aantal van onze bedrijven is ook VGO-keur gecertificeerd.”

Daarbij werkt Carefos zowel voor grote opdrachtgevers als voor particuliere opdrachtgevers met één eigen woning. “Dat zit van oudsher zo in de genen van de bedrijven.” Opdrachten kunnen binnen komen via zowel Carefos als via de bedrijven zelf. “Een opdrachtgever kan Duits Isolatie inschakelen voor isolatie. Een expert van Duits zal dan altijd kijken of er nog meer kansen voor verduurzaming liggen en die bespreken met de opdrachtgever.”

Beursdeelname

Carefos presenteerde zich in mei uitgebreid op de vakbeurs Renovatie & Transformatie. “Afzonderlijke bedrijven staan wel op de beurs, zoals Stekelenburg Glas met monumentenglas op de beurs MONUMENT. Maar voor Carefos was dit de eerste keer als deelnemer aan de beurs. Met als doel om onze naamsbekendheid te vergroten en met de sector in gesprek te raken.”

Om zo veel mogelijk bezoekers naar de stand te trekken, benutte Carefos diverse promotiemiddelen. “We hebben er geen grote advertentiecampagne tegenaan gegooid, maar we hebben het wel gepromoot via LinkedIn en onze nieuwsbrief en we hebben onze beursdeelname opgenomen in onze email-handtekeningen. Ook in gesprekken hebben we het steeds benoemd. Je moet er wel iets voor doen. Elke keer dat mensen je zien, plant dat toch een zaadje en kweek je volgens onze overtuiging ook een ‘onbewuste herkenning’.”

Carefos wist ook de aandacht van de toevallige passant op de beursvloer te trekken door onder meer een praktijkopstelling van een biobased dak en een uniek kozijn van Infinity Repair. “Dat heeft heel positief uitgepakt. We hebben veel bezoekers getrokken, veel mensen gesproken en goede response gekregen. Een prima eerste keer beursdeelname.”

Ga terug