Kennisprogramma uitgelicht: bouwlogistiek bij renovaties
Kennisprogramma uitgelicht: bouwlogistiek bij renovaties
Op dinsdag 14 mei wordt op de beurs RENOVATIE het seminar ‘Bouwlogistiek in Renovatieprojecten’ georganiseerd.
Bij renovaties en mutaties komen gemiddeld 5 tot 10 onderaannemers naar de woning. Vaak met even zoveel bestelbusjes. Leveranciers rijden af en aan en vaak wordt er ook nog even snel afgehaald bij de groothandel.
Buren storen zich aan de op de stoep geparkeerde busjes en de bouwlogistieke kosten bedragen vaak meer dan 20% van de renovatiekosten. En met al die 'spoedjes' gaan ook nog eens faalkosten en planningsproblemen gepaard. Kan dat niet slimmer en goedkoper?
Welke bouwlogistieke lessen zijn er voor renovaties? En wat betekent het als aannemers niet meer welkom zijn met hun diesel bestelauto's? Wordt het allemaal elektrisch? Is het dan niet verstandiger om nu al na te denken over het stroomlijnen van de bouwlogistiek bij renovaties en mutaties met slimme informatietechnologie?
Kun je het niet beter aan de professionals van de groothandel overlaten of regel je het als aannemer zelf?
- Waarom is bouwlogistiek bij renovatieprojecten nodig?
- Wat win je als aannemer met een betere bouwlogistiek bij renovaties?
- Mag je straks nog met je bestelauto de stad in?
- Bouwlogistiek zelf doen of uitbesteden?
- Hoe kan de groothandel betere bouwlogistiek mogelijk maken?
Sprekers zijn onder meer:
- Walther Ploos van Amstel, lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam
- Bart van Acker, Innovatie & Relatiemanager bij Van der Leij Bouwbedrijven te Amsterdam
Het seminar Bouwlogistiek in Renovatieprojecten vindt plaats op dinsdag 14 mei, van 14:30 tot 16:00 uur in de Renovatie Arena, Brabanthallen Den Bosch. Aanmelding verloopt via de gratis bezoekersregistratie.