Rendakaffee Bewonerscommunicatie

In het Rendakaffee staan bewonerscommunicatie en vraaggestuurd renoveren centraal. Aan de hand van stellingen deelt Paul Tholenaars, directeur Wonen bij Woonbedrijf, de do’s en don’ts op dit gebied.

Wat krijg je als we onze huurders mede aan het stuur zetten en niet alles ‘met de professionals’ bedenken? Oftewel, Woonbedrijf wil graag klantgestuurd werken. Paul Tholenaars, directeur Wonen van Woonbedrijf, licht dit proces toe, inclusief dilemma’s en successen.

Huurders komen met verschillende intenties naar een bewonersavond: om te luisteren, te discussiëren of samen te werken. Bij elke bijeenkomst is het goed om deze vormen te onderscheiden. Dé bewoner bestaat niet. Als corporatie zijn er ook drie niveaus waarop je de bewoner kunt betrekken: als bewoner in zijn woonomgeving, als klant van de dienstverlening van de corporatie en als beïnvloeder van het corporatiebeleid. Daarnaast is er ook nog klantgestuurd ontwikkelen, waarbij bewoners zelf de ontwikkelingen hebben vormgegeven. Door ruimte te geven, ontstaan er onverwachte dingen.

Meer weten over klantgestuurd werken en bewonerscommunicatie? Kom dan op 24 mei naar het Rendakaffee. Inschrijven kan via www.renda.nl/renovatiebeurs.

Ga terug

Copyright © 54 Events BV