Ketencommunicatie steeds efficiënter

Ketencommunicatie steeds efficiënter

Het komt nog veel voor: onderhoudsopdrachten die letterlijk worden overgetypt. Dat moet anders kunnen, volgens Kraan.

Steeds meer woningcorporaties kunnen opdrachtnemers volgens de SALES Standaard elektronisch van onderhoudsopdrachten voorzien. Geen Pdf’s, Word-bestanden of e-mails, maar gestandaardiseerde elektronische berichten.

Kraan kan deze berichten automatisch inlezen, zodat er niets hoeft te worden overgetypt. Andersom kunnen opdrachtnemers de corporatie automatisch van de actuele status voorzien. Geen onnodige belletjes en e-mails meer; geen verspilling meer van tijd.

De afgelopen jaren deed Kraan ervaring op met verschillende systemen. Op dit moment werkt zij samen met NCCW, Centric, Itris, MainPlus en Aareon. Een groeiend lijstje, nu steeds meer leveranciers van deze software zich op de standaard aansluiten.

Maar ook als (nog) geen oplossing volgens de standaard mogelijk is, biedt Kraan vaak uitkomst. Door middel van de Serviceorder module van haar partner WhiteVision kunnen onderhoudsopdrachten worden omgezet in XML, die in de bouwsoftware van Kraan kan worden ingelezen.

Nog een ontwikkeling is de integratie met de software van Dispatch, van Achmea. Bouwbedrijven die voor de relaties van Achmea schades repareren, kunnen onderling informatie uitwisselen en hoeven die niet meer handmatig te verwerken in de verschillende softwareprogramma’s.

Tijdens de Renovatiebeurs is Kraan te vinden in de Langstraathal (hal 3), op standnummer C.010. 

Ga terug

Copyright © 54 Events BV